OVER

Over



Wie ben ik


Ik ben een native speaker Engels uit de Verenigde Staten met een onderwijscertificaat in Literacy Support for Learners with Dyslexia van de British Dyslexia Association. Geletterdheid verwijst naar technisch lezen, spellen, schrijven en begrijpend lezen. Ik heb ook een masterdiploma in pedagogie van Western Washington University.

Ik ben opgeleid in de Verenigde Staten om geschiedenis en taalkunde (begrijpend lezen, schrijven, spelling en spreekvaardigheid) te onderwijzen aan middelbare scholieren. Sinds ik naar Nederland ben gekomen, ben ik meer geïnteresseerd geraakt in remedial teaching en ben in de loop der jaren in die richting gegroeid. Ik heb ook drie jaar Engelse les gegeven aan volwassenen in Japan.


Doel


Mijn doel is om individuen te helpen slagen in het Engels. Ik ben te veel studenten met dyslexie tegengekomen die niet de hulp kregen die ze nodig hebben om te slagen. Het werd een interesse van mij om deze studenten te helpen omdat er effectieve methoden beschikbaar zijn.  Mijn doel is om studenten te helpen hun geletterdheid te ontwikkelen tot het punt dat ze mij niet meer nodig hebben.


Succes in het Engels vereist hard werken en doorzettingsvermogen, maar het helpt enorm als bekend is dat de strategieën en methoden die men gebruikt voor anderen werken. Ik gebruik alleen programma's en methoden die worden ondersteund door peer-reviewed onderzoek. Voorbeelden van dergelijke programma's zijn de volgende: UFLI Foundations, Alpha to Omega: The AZ of Teaching Reading, Writing and Spelling; Sound Linkage: een geïntegreerd programma om leesproblemen te overwinnen; Teaching Literacy to Learners with Dyslexia: A Multisensory Approach; en Toe By Toe: een zeer gestructureerde multi-sensorische leeshandleiding voor leerkrachten en ouders. Dit zijn gestructureerde, sequentiële multisensorische programma's. Nessy, Jolly Phonics en Read Write Inc (Oxford) zijn goede programma's voor beginnende lezers.


SMART-doelstellingen en benadering van lesgeven


Ik gebruik SMART-doelstellingen bij het lesgeven, dit zijn specifieke, meetbare, haalbare, realistische en op tijd gebaseerde doelen. Deze doelstellingen zijn gebaseerd op de specifieke behoeften van de student en de meest urgente doelen zullen als eerste worden uitgewerkt. Dit wordt met de ouders en leerling besproken voordat de  bjilessen beginnen. Ik gebruik SMART-doelen omdat ze zowel de leraar als de leerling gefocust houden op het werken aan een specifiek doel.


De student staat centraal in mijn werk - niet ik, niet een specifiek programma - maar de student en zijn/haar behoeften.

Ik ben reflectief en communicatief. Wat werkte in die les? Wat werkte niet en zou veranderd moeten worden? Hoe ervaart de leerling de lessen? Wordt er vooruitgang geboekt? Wat beweegt deze leerling vooruit? Waar mogelijk probeer ik de interesse van de leerling in de les te betrekken.




BLOEI WAAR JE BENT GEPLANT

Het eerste consult is gratis
Share by: